Kombinasyon Stratejisi Nedir?


Bir kombinasyon stratejisi, şirketler veya işletmeler tarafından belirlenen iş hedeflerini aynı anda ilerletmek için kullanılan bir kaynaktır. Genellikle işletmeler, genel performansını artırmak amacıyla büyüme, konsolidasyon veya istikrar içeren diğer çıkarlar gibi hedefleri sürdürürler. Birleştirilebilecek bazı stratejiler arasında farklılaşma, maliyet ve bir şirketin belirlenmiş bir pazar alanına odaklandığı sistem bulunur. Bu stratejilerin tümü, bir işletmenin rekabet üstünlüğünü artırmak ya da arttırmak içindir. Çok daha farklı içeriklere hazır makale satın alınarak erişim sağlanır.

Birleşim avantajının bileşenlerinden biri farklılaşma stratejisidir. Bu strateji, bir işletmenin ürün veya hizmetini, benzer ürünler veya hizmetlerle dolu bir pazarda benzersiz ve yenilikçi olarak algılamasını hedefleyen bir çaba gerektirir. Şirketler, bu hissi veya benzersizliği algılamak için çeşitli yöntemler kullanmaktadır; bunlar, halihazırda farklı biçimlerde bulunan bir ürünün kendi markası üzerine kurulmuştur. Bu tür yöntemler benzersiz ambalajlama, gizemli içerikler veya akıllı promosyonları içerir. Ürünün veya hizmetin eşsizliği, ayırt edici faktördür.
Bir kombinasyon stratejisinin diğer bir bileşeni, bir şirketin ürünlerini en uygun maliyetli hale getirmek için tüm kaynakları kendi kullanımında kasıtlı olarak kullanmaya yönlendirdiği maliyet liderliği stratejisidir. Bu tür kaynaklar, verimli dağıtım kanallarının belirlenmesi yoluyla dağıtım masraflarının yönetimi kadar ucuz işgücü bulunan ülkelerdeki üretim tesislerinin dış kaynak kullanımı ya da yerinin bulunması yoluyla daha ucuz işgücünün kullanılmasını içerebilir. İşletim giderlerini azaltmak, tüketicilere maliyetlerin düşürülmesi ile öder. Bu tür strateji, şirketin düşük fiyatından dolayı müşterileri cezbetirken, şirketin rekabetçi kazanç elde etmesine yardımcı olabilir. Benzer makaleler adına hazır makale satın alınabilir.

Bir kombinasyon stratejisine dahil olabilecek üçüncü bileşen, şirketin konsantrasyon için bir niş seçtiği odak stratejisidir. Böyle bir niş coğrafi değerlendirmelere dayanabilir veya piyasadaki belirli bir bölümü tanımlayabilir. Örneğin, kadın kıyafeti üreten bir şirket, yalnızca genç kızları hedef alan ürünlerin üretimine konsantre olmayı seçebilir. Bu segmentasyonun başlıca nedeni, bir şirketin tüm kaynaklarını tek bir pazar segmentinde yoğunlaştırması durumunda daha verimli çalışacağı inancıdır.

Kombinasyon stratejisi, bu stratejilerin herhangi birinin aynı anda kombinasyonudur. Bu nedenle, bir şirket sadece birine konsantre olmak yerine aynı anda farklılaştırma ve odaklanma stratejisini kullanmaya karar verebilir. Bu kombinasyon maliyet liderliği ile odaklanma veya işletmenin uygun gördüğü diğer kombinasyonlar arasında da olabilir. SEO uyumlu içeriklere hazır makale siparişi verilerek satın alınır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

W-8 Formu Nedir?

Net Makbuz Nedir?

Türev Enstrümanlar Nedir?