Kombinasyon Stratejisi Nedir?
Bir kombinasyon stratejisi, şirketler veya işletmeler
tarafından belirlenen iş hedeflerini aynı anda ilerletmek için kullanılan bir
kaynaktır. Genellikle işletmeler, genel performansını artırmak amacıyla büyüme,
konsolidasyon veya istikrar içeren diğer çıkarlar gibi hedefleri sürdürürler.
Birleştirilebilecek bazı stratejiler arasında farklılaşma, maliyet ve bir
şirketin belirlenmiş bir pazar alanına odaklandığı sistem bulunur. Bu
stratejilerin tümü, bir işletmenin rekabet üstünlüğünü artırmak ya da arttırmak
içindir. Çok daha farklı içeriklere hazır makale satın
alınarak erişim sağlanır.
Birleşim avantajının bileşenlerinden biri farklılaşma
stratejisidir. Bu strateji, bir işletmenin ürün veya hizmetini, benzer ürünler
veya hizmetlerle dolu bir pazarda benzersiz ve yenilikçi olarak algılamasını
hedefleyen bir çaba gerektirir. Şirketler, bu hissi veya benzersizliği
algılamak için çeşitli yöntemler kullanmaktadır; bunlar, halihazırda farklı
biçimlerde bulunan bir ürünün kendi markası üzerine kurulmuştur. Bu tür
yöntemler benzersiz ambalajlama, gizemli içerikler veya akıllı promosyonları
içerir. Ürünün veya hizmetin eşsizliği, ayırt edici faktördür.
Bir kombinasyon stratejisinin diğer bir bileşeni, bir
şirketin ürünlerini en uygun maliyetli hale getirmek için tüm kaynakları kendi
kullanımında kasıtlı olarak kullanmaya yönlendirdiği maliyet liderliği
stratejisidir. Bu tür kaynaklar, verimli dağıtım kanallarının belirlenmesi yoluyla
dağıtım masraflarının yönetimi kadar ucuz işgücü bulunan ülkelerdeki üretim
tesislerinin dış kaynak kullanımı ya da yerinin bulunması yoluyla daha ucuz
işgücünün kullanılmasını içerebilir. İşletim giderlerini azaltmak, tüketicilere
maliyetlerin düşürülmesi ile öder. Bu tür strateji, şirketin düşük fiyatından
dolayı müşterileri cezbetirken, şirketin rekabetçi kazanç elde etmesine
yardımcı olabilir. Benzer makaleler adına hazır makale satın
alınabilir.
Bir kombinasyon stratejisine dahil olabilecek üçüncü
bileşen, şirketin konsantrasyon için bir niş seçtiği odak stratejisidir. Böyle
bir niş coğrafi değerlendirmelere dayanabilir veya piyasadaki belirli bir
bölümü tanımlayabilir. Örneğin, kadın kıyafeti üreten bir şirket, yalnızca genç
kızları hedef alan ürünlerin üretimine konsantre olmayı seçebilir. Bu
segmentasyonun başlıca nedeni, bir şirketin tüm kaynaklarını tek bir pazar
segmentinde yoğunlaştırması durumunda daha verimli çalışacağı inancıdır.
Kombinasyon stratejisi, bu stratejilerin herhangi birinin
aynı anda kombinasyonudur. Bu nedenle, bir şirket sadece birine konsantre olmak
yerine aynı anda farklılaştırma ve odaklanma stratejisini kullanmaya karar
verebilir. Bu kombinasyon maliyet liderliği ile odaklanma veya işletmenin uygun
gördüğü diğer kombinasyonlar arasında da olabilir. SEO uyumlu içeriklere hazır makale siparişi
verilerek satın alınır.
Yorumlar
Yorum Gönder